DAPATKAN TEASER PERCUMA!


Nama Penuh Anda

Alamat E-mel Anda

Wednesday 17 May 2023

Dia... Masih Di Sini - Prolog


PINTU bilik dibuka sedikit. Dia masuk ke dalam bilik itu dengan perasaan bercampur baur. Di sinilah tempat dia banyak mencipta memori bersama si dia.

Sejak wanita itu pergi, dia tak berani masuk ke sini.  Air matanya pasti gugur gara-gara terlalu merindu. Masih ada lagi bau wangian milik wanita itu.

Punggung dilabuhkan di atas tilam. Terketar-ketar tangannya mencapai buku milik wanita itu. Dia tahu hampir setiap hari Qaireen menulis di buku itu sejak wanita itu kembali sakit.

Air matanya gugur ke pipi sebaik saja dia membaca setiap helaian tersebut. Betapa menderitanya Qaireen menghadapi ujian yang diberi oleh Allah SWT saat mereka hidup bersama.

“Reen sanggup hadap semua ni asalkan abang ada di sisi Reen. Jangan tinggalkan Reen lagi.”

Masih terngiang-ngiang rayuan Qaireen beberapa minggu yang lepas. Bergegar bahu Elman menahan tangis. Buku itu didakap erat. Tangisan semakin nyaring.

“Abang tak nak tinggalkan Reen, tapi...”

Bibirnya dikemam kuat.

“Abang tak boleh pentingkan diri sendiri. Abang tak nak tengok Reen menderita disebabkan abang.”

Allah...

Terlalu sakit untuk dia membuat pilihan. Bertahan hanya akan menambahkan derita wanita itu. Jika dia pergi, wanita itu tak akan terseksa.

“Ya Allah... aku mohon, berikan aku petunjuk untuk menghadapi ujian ini.” Elman terbaring lemah di atas katil. Mata terpejam rapat. Dia berharap sebaik saja bangun daripada tidur, semua ini hanyalah mimpi ngeri.

 

No comments:

Post a Comment