DAPATKAN TEASER PERCUMA!


Nama Penuh Anda

Alamat E-mel Anda

Monday 15 August 2016

Saya Sayang Awak - Bab 9



She’s perfect.” Ujar Ian Rayyan.
            “Angau ke bos...” perli Kak Yati apabila mata Ian Rayyan tidak lari memandang Arleena. Tika itu dia dan Ian Rayyan duduk di kafe hotel. “Bos.. kalau berkenan cepat-cepat, nanti dikebas orang melopong bos.” Ujar Kak Yati lagi. Geram dengan sikap lembap bosnya itu.
            “Melopong tu apa?” tanya Ian Rayyan. Lagi satu perkataan baru yang tidak pernah didengarnya.
            “Melepasla bos.. menjadi milik orang lain,” terang Kak Yati pula. Alahai mat saleh ni.. dia menggeleng kepala.
            “Dia akan menjadi milik saya bukannya milik orang lain.” Cukup tegas suaranya. Merana dia kalau Arleena terlepas dari tangannya.
            “Jangan terhegeh-hegeh bos.” Saran Kak Yati lagi.
            “Saya usaha ni kaaak..” lanjut balasan daripada Ian Rayyan. Matanya mengekor langkah Arleena yang kian menghilang. Angau benar dia dengan gadis pujaannya. Seksi pula Arleena berpakaian begitu. Walaupun menutup aurat, pasti menggamit mata-mata lelaki yang berselisih untuk berpaling. Timbul rasa cemburu.
            “Senang saja nak pikat si Arleena tu bos,” Kak Yati main tarik tali dengan bosnya.
            “Senang?” tanya Ian Rayyan hairan.
            Kak Yati menepuk dahinya. Alahai lupa la pulak. “Maksud saya, senang je nak pikat pujaan bos tu. Bos jadi diri bos je. Tak perlu nak berlakun baik depan dia. Barulah nampak keikhlasan bos nak berkawan dengan dia.”
            “Akak tengoklah nanti, dia akan jadi milik saya.”
           
           
            Pintu bilik Arleena diketuk. Arleena mengangkat muka. Bingkas dia berdiri apabila pemilik Hotel Grenz berdiri di hadapan biliknya.
            “Ya bos.. ada apa?” laju dia bertanya.
            How the progress?” tanya Ian Rayyan. Kaki diatur memasuki bilik gadis pujaan.
            “Puan Salbiah dah bagi details kat saya. Sekarang saya sedang berurusan dengan PA Datuk Khairi.” Jawab Arleena.
            “Jom ikut saya jumpa Datuk Khairi.”
            “Sekarang?” tanya Arleena terkejut. Mana pernah dia keluar berdua dengan bosnya itu.
            “Yup. I’m waiting.”
            Arleena mengambil beg tangan dan organiser yang diletakkan di atas meja. “Let’s go.” Ujar Arleena. Mereka beriringan ke perut lif.
            My car?” tanya Ian Rayyan sebaik sahaja mereka keluar daripada perut lif. Arleena hanya mengangguk. Hehe... dapat naik kereta mewah sape tak nak.


            Berpusing-pusing Ian Rayyan mencari petak parkir kosong. Waktu puncak, kebanyakan pekerja keluar makan tengah hari sudah tentulah sukar untuk mencari ruang kosong.
“Boleh ke jauh sikit dari kafe tu?” tanya Ian Rayyan sambil tangannya menunjukkan ke arah kopitiam yang terletak di seberang jalan sana.
            “Saya ok je bos.”
Arleena turut keluar dari perut kereta Audi Q5 milik Ian Rayyan. Arleena melintas jalan. Mengikut langkah panjang bosnya itu. Tanpa disedari terdapat sebuah kereta yang dipandu laju.
            “Arleena!!!” jerit Ian Rayyan. Dia menarik tangan Arleena. Badan Arleena bersatu dengan Ian Rayyan. Kaku. Tubuhnya menggigil. 
Terkejut dia dengan kereta yang muncul tiba-tiba. Nasib sempat dia bertindak.
“Lain kali hati-hati. Tengok dulu kiri kanan sebelum melintas!” marah Ian Rayyan.
            Tanpa menjawab Arleena mengikut langkah Ian Rayyan. Tangan yang dipimpin hanya dipandang sahaja. Mereka berdiri di tengah pembahagi jalan. Menunggu  untuk melintas ke seberang jalan sana.
            My hand  boss,” ujar Arleena apabila otaknya sudah mampu berfikir. Tadi dia masih gemuruh dengan insiden yang baru berlaku. Tangan ditarik daripada pegangan kejap Ian Rayyan. Mujur berlapik.
            No... jangan risau saya bukannya sentuh kulit kamu. Masih ada alas ni” balas Ian Rayyan dengan suara tegas. Dia sedang menenangkan degup jantungnya. Hati mengucap syukur Arleena tidak ditimpa kemalangan. Dia mengejapkan lagi pegangan tangan Arleena. Tidak sesekali dia akan lepaskan tangan itu sehingga mereka selamat menyeberangi jalan.
            “Lain kali tolong hati-hati. Kalau jadi apa-apa macam mana saya nak jawab dengan parents awak.” Selebihnya dia takut kehilangan gadis itu.
            Sorry boss. Saya tak perasan kereta tu tadi.” Ujar Arleena perlahan.
Melihat akan muka merah Ian Rayyan tidak berani dia hendak menjawab lebih-lebih.         “Bos janji dengan Datuk Khairi pukul berapa?” tanya Arleena. Dari tadi hanya dia berdua sahaja yang menghuni meja itu. Tadi beria-ia diajak berjumpa dengan Datuk Khairi. Perut dia sikit lagi nak buat konsert rock.
            Just you and me. No Datuk Khairi.” Selamba Ian Rayyan menjawab.
            Ternganga Arleena. Apa motif bos dia ni. Tangan menggaru pelipis.
            “Saya nak luangkan masa dengan awak. Lagipun tak salahkan saya nak kenal pekerja saya dengan lebih dekat.” Ujar Ian Rayyan. Matanya merenung tajam Arleena di hadapannya.
            “Saya bukannya sesiapa pun bos. Bukannya orang penting dalam hotel tu. Bos silap bawak orang keluar ni. Patutnya bos bawak PA bos,” ujar Arleena. Duduknya kian resah. Mana taknya mata di hadapannya itu tidak lari walau seinci dari menilik wajahnya. Persis helang hendak menerkam mangsanya.
            “Semua pekerja hotel penting buat saya. Tapi tak kanlah saya nak bawa semua sekali kan? Hari ni saya bawa awak dulu.” Ian Rayyan menyusun ayat.
            Sebaik sahaja pelanggan menghantar hidangan, mereka makan tanpa suara. Arleena juga tidak ada idea untuk bercakap dengan lelaki di hadapannya itu.

No comments:

Post a Comment